воскресенье, 2 октября 2011 г.

Program Orientasi Pelajar Tahun 1 2011

Assalamualaikum w.b.t.


Alhamdulillah, syukur ke hadrat ilahi, kerana dengan limpah kurnianya, maka selesailah satu program kelolaan IMAM Volgograd dengan naungan bersama pihak MSA, MCSC dan VMIA Volgograd, iaitu Program Orientasi Pelajar Tahun 1 2011 telah berjaya dilaksanakan semalam. Program ini bertujuan untuk memperkenalkan kepada pelajar-pelajar baru kepada tempat pengajian mereka ini, iaitu Volgograd yang tercinta ini.



taklimat rigkas daripada Presiden Malaysian Student Association (MSA) Volgograd pada hari ketibaan para pelajar Batch 1 ke Volgograd.


Kesemua pelajar tahun 1 tidak tiba di Volgograd pada masa yang sama. Batch pertama tiba pada 13 September 2011. Batch yang kedua pula tiba pada 26 September, manakala Batch yang ketiga tiba keesokan harinya. Jumlah keseluruhan pelajar tahun 1 ialah seramai 58 orang, dan buat masa sekarang mereka ditempatkan di Hostel KIM terlebih dahulu sebelum berpindah ke Hostel Hiroshima.



para pelajar yang hadir ke program.


Sesi bersama presiden IMAM Volgograd

Program Orientasi berjalan dengan lancar. ada beberapa kesulitan telah berlaku, seperti kelewatan ketibaan pelajar baru ke dewan disebabkan ada antara mereka yang lambat pulang dari kelas. Namun, masa berjaya diuruskan dan program ditamatkan 20 minit lebih awal daripada yang sepatutnya iaitu pada pukul 7:20 malam.


Banyak amanat telah disampaikan oleh setiap wakil presiden persatuan, dan diharapkan agar para pelajar telah mencatit sesuatu di fikiran mereka tentang apa yang perlu mereka harungi, bagaimana ingin menjadi pelajar perubatan yang berjaya, dan yang paling penting ialah bagaimanakah caranya untuk diri masing-masing mengekalkan keperibadian muslim di negara komunis ini.


wallahualam.

0 коммент.:

Отправить комментарий